Crònica
Crònica de la Visita Pastoral a l'arxiprestat de la Puríssima Concepció de Barcelona (I i II)
16-11-2014
(cliqueu per ampliar)
Tots els arxiprestos que han tingut enguany la visita del nostre Pastor estan d’acord a reblar que l’estada del Sr. Cardenal Arquebisbe a les parròquies, amb motiu de les visites pastorals que el Prelat hi fa, són un moment per dinamitzar les nostres comunitats, per ser més, cada parròquia, l’Església que volem ser, i per sentir a la seva vora qui és llur pare i pastor. És un objectiu que s’ha acomplert abastament. El mateix s’ha esdevingut, per tant, a l’arxiprestat de la Puríssima Concepció. Un arxiprestat format sols per quatre parròquies: Sant Francesc de Sales, la Mare de Déu dels Àngels, la Puríssima Concepció i Sant Ramon de Penyafort. Reduït, però extens en territori, és un arxiprestat que comprèn una gran part de l’ample sector de la Dreta i de l’Esquerra de l’Eixample barceloní, amb moltes comunitats religioses, moviments cristians, i amb una pastoral típicament urbana. En aquest darrer punt, entra perfectament en les reflexions fetes en el congrés celebrat fa poc, sobre la Pastoral en les grans ciutats, mogut pel nostre Cardenal, i que tant enriquidor ha estat per desenvolupar la missió de les nostres parròquies en el cor de la gran Barcelona.

Les visites s’iniciaren el mes de febrer amb la presència del Sr. Cardenal a cada una de les parròquies, amb la celebració de la Santa Missa. Arreu, les Eucaristies contaren amb una gran assistència de feligresos. Seguí després l’encontre del Prelat amb sacerdots i fidels. Cada parròquia organitzà a la seva manera l’encontre posterior amb l’arquebisbe, ja fos en els salons parroquials o en un dinar de fraternitat. En aquestes ocasions és on els feligresos experimentaren de més a prop i intensament la trobada amb el Cardenal. Tingueren, en efecte, l’oportunitat de saludar-lo, de parlar amb ell i, a instàncies seves, d’intercanviar algunes paraules.

Un altre acte de la Visita fou la trobada del senyor Cardenal amb els membres del consell de pastoral arxiprestal, amb els de tots els consells pastorals parroquials, i també amb tothom que volgué participar-hi. La trobada fou a la parròquia de la Concepció, com la resta d’encontres. Hi assistí un gran nombre de laics, acompanyats d’alguns sacerdots. Tothom pogué expressar a l’ordinari diocesà les seves preguntes, inquietuds, propostes. Tot fou escoltat amb molta atenció pel doctor Martínez Sistach, que anava responent amb molta cura a cada una de les parròquies. Es veié sempre el desig evangelitzador dels assistents i l’esperit d’autèntica solidaritat cristiana en aquests moments de crisi econòmica. Tots els consells agraïren al Cardenal la seva actitud amatent.

Hi hagué igualment la trobada dels sacerdots de l’arxiprestat. Fou, sens dubte, el punt àlgid de la Visita, tant per la proximitat amb el pastor, com per refer cada cop més la comunió entre tots ells i la pastoral de conjunt. Unes estones amb el Cardenal per sentir-se en definitiva membres del mateix presbiteri que camina juntament amb el Bisbe en la direcció dels plans diocesans, en ordre particularment a l’evangelització. Finalitzà amb un convivium de fraternitat. Tots agraíem al Sr. Cardenal les seves paraules de confort, els seus consells i la seva crida a la germandat sacerdotal. Acompanyà el Cardenal el vicari episcopal de la zona, mossèn Joan Galtés.

La visita continuà després no ja sota la presidència del Cardenal sinó amb els qui el representaven, els delegats diocesans. Així, se celebrà l’encontre amb els religiosos i el delegat mossèn Francesc Prieto. Fou una concentració podríem dir que multitudinària tenint en compte a qui anava adreçada, ja que aplegà uns setanta consagrats i consagrades. Un gran do per a l’Església! I una sorpresa pel delegat i per l’arxiprest veure tants religiosos junts en un acte celebrat en el marc d’un arxiprestat. Els assistents reclamaren al final més trobades d’aquest tipus, a les quals es comprometeren a fer-s’hi presents en altres ocasions.

El delegat diocesà d’economia es reuní també amb els consells d’economia de cada parròquia, visità les rectories i els seus locals. S’oferí per ajudar des de les seves competències les parròquies i mostrà la seva disposició a solucionar els problemes que puguin tenir.

Mossèn Josep M. Martí Bonet, delegat del Patrimoni artístic i cultural del Bisbat, visità també les parròquies, comprovà l’estat dels llibres sagramentals, que signà, i donà algunes sàvies instruccions encaminades al bon funcionament dels despatxos parroquials i llurs arxius.

Dr. RAMON CORTS I BLAY
Arxiprest de la Puríssima Concepció
Rep totes les nostres novetats al teu correu electrònic Subscriu-te